Saturday, April 2, 2011

Meraihnya.

Intro

Malam larut. Malam memulai hujan. Gua duduk di tempat pembaringan dengan lutut dinaikkan merapat ke dada. Angin sejuknya sekali sekala membuai langsir dan lebihannya menyapa ke tubuh kayu gua. Malam ini memang rasa nipis saja dia punya scene macam siang tadi. Siang tadi gua dengan Ismail bin Othman melata ke bumi lagi. Tujuan asal nak mem'pulut' sebab gua dah lama betul tak pekenanya. Lepas pekena pulut, macam biasa niat round mana-mana ambil gambar.

Verse


Chorus

Mail ambil gua pagi tadi. Sedang atas motor, belah kiri nampak kaum Cina tengah membersih kawasan kubur. Nampak light. Tiba di selekoh depan sebelah Petronas, bas Lin Siong nyaris terbabas elak ke pakcik kayuh basikal tua. Light saja. Depan sikit lagi di kawasan tanah runtuh yang sudah ditacap kemas runtuh semula. Depan mata jadi. Light juga. Gua hairan. Hairan pun hairan hairan light. Tapi yang gua lagi hairan mana pergi manusia Kuala Lipis pagi ni. Tak ramai macam biasa orang panggil 'Ramai Sabtu'.

"Ramai tu semua kat pekan sehari la kot." Jawab Mail.

Huuuuh....


Outro

Inilah saatnya untuk kembali pulang. Kita sudah cukup jauh mengembara menjelajah rumah-rumah kosong. Sudah cukup isyarat yang ditunjukkan pada ucap mereka. Isyarat yang nampak bagi yang hadir. Teramat menggoda untuk tinggal saja dan bertemu orang-orang baru ini. Bahkan lebih pantas untuk menuntaskan malam di sini bersama mereka. Tapi gua hanya ingin kembali pulang.

Serius betul gua malam ni.



2 comments: