Monday, December 13, 2010

Sekolah

Malam tadi gua ulang semula satu kerja yang bagi gua benda paling sedap dibuat...

Mansurah ke Tanta keeeee Mansurah ke Kaherah ni? Sedap ke Kaherah lagi rasanya tapi badan kata elok ke Tanta saja. Seminggu kebelakangan ni gua sibuk dengan kerja menguruskan sebuah keluarga yang datang berjalan ke Mesir ni sempena cuti sekolah di malaysia sambil melawat anak yang belajar di sini. Seminggu gua makan sedap, tidur kat tempat sedap. Cara orang kaya-kaya.


10 minit sebelum...

Gua tahan teksi nak ke stesen bas. Pergi dulu stesen nanti baru putuskan kehendak nak ke mana. Masa tahan teksi macam biasa gua sebut tempat nak pergi, pakcik teksi berhenti setuju. Gua pun naik teksi dan duduk. Pakcik teksi suruh gua ulang sebut nama tempat tadi. Gua ulang sebut kot kot pakcik teksi salah dengar ke tadi. Nanti lepas ke tempat lain pula. "Aok punya lahjah macam orang Mesir. Aok bukan orang Mesir kan?" Balas pakcik teksi dalam dialek Mesirnya. Terkilan juga gua. Ada juga yang gua dapat selama 5 tahun gua kat sini. Belajar tak ke mana. Orang suruh kasi ceramah memang gua tak boleh. Gua ni jenih bedebor.

Badan gua penat, otak penat, mulut lenguh, jari ketar, makan tak laju sangat dan memang gua nak lelap kejap dalam teksi tu.

Malam berlanjutan. Gua menaiki Peugeot jenis lama menuju ke Tanta. Salah satu jenis kenaikan awam di sini. Kehendak lebih ke Tanta bukannya Cairo. Tenang malam menempuh lebuh raya benda paling sedap bagi gua kat Mesir ni. Semuanya bagai serasi sehinggakan 1 jam rasa macam 5 minit. Peh, gua dah sampai. Gua tak sabar nak ke sekolah besok!






2 comments: