Thursday, December 9, 2010

Wajah satu Ismail

Setelah lama tidak bertegur...Kami pun menaip di halaman facebook masing-masing....

Ismail : Peh

Gua : Peh, rindu gila.

Ismail : Peh, keh demam ni!

Gua : Lor, aok pekena musim sejuk kat sini ke? kehkeh

Ismail : Kehkehkeh. Aok dah baik demam? Ke tak demam?

Gua : Keh demam 2 minggu. Baru hari ni batuk kurang. Tu keh cakap duduk sini tak pernah rasa sihat lg.

Ismail : Aok kena minum banyak air. Bawak kulu kilir air dalam botol. Betul ni.

Gua : Bawak air kulu kilir. Cilakak.

Ismail : Keh ni dah tiga botol malam ni. Kencing toksah cite lah. Memang tepi pintu je.

Gua : Haha. Aok bz ke? Jarang on?

Ismail : Tak juga. Jenis menyorok.

Gua : Keh selalu je on. Aok tak tego.

Ismail : Aik tak nampak pun hari ni baru nampak

Gua : On tu on. On sampai ke lautan sifat. Aok kena menyelam ke sana la baru nampak.

Ismail : Faking! periksa dah habis ke tak ni?

Gua : Hehe. Belum. Bulan 1 ni. Buku sikit tak bukak lg ni.

Ismail : Peh.

Gua : Keh ingat nanti jawab pakai rasa je.

Ismail : Kehkehkeh. Nanti keh bantu dari sini.

Gua : Ok set. Kira buku subjek untuk keh jawab periksa ni bagi ke orang la dak?

Ismail : Cari orang yang pakai jeans hitam yang lalu depan rumah aok kejap lagi. Rumah aok kat mesir tu, bukan kat malaysia ni. Org first yang lalu tau. Ha, bagi ke dia. Jangan pandang mata dia.

Gua : Haha, babi betul!

Ismail : Keh serius ni! kehkehkeh.

Gua : Orang tu kalau pandang ke atas memang rambut dia macam gitaris primary tu kan?

Ismail : Faking lu dapat baca fikiran gua!

Gua : Semua dalam benak gua dah. Keh tengah sembang dengan sorang brader ni. Boleh tahan ilmuan dia.

Ismail : Ke takde org kat sini...

Gua : Faking! gua baru je lalu tepi rumah lu. Sempat kalih ke dalam bilik lu. Yang ada memang bukan orang. kehkeh

Ismail : Cilakak! kehkehkeh. Keh silap taip tadi. keh nak cakap, keh kat sini takde org nak sembang art.

Gua : Oooo dah agak. Ajak kumprinx. Padil tu gayanya tahu, saje sombong.

Ismail : Tulah. Diorang tu kuat baca, keh ni kuat teka je.

Gua : Lu memang true Mail.

Ismail : Keh gerak dulu! makam nasik jap.

Gua : Orait, memang true. Selera dak makan nasi ni?

Ismail : Makam ok je.

Gua : Lu memang true. memang true!

Ismail : Yes. gua dah di latih makam dalam apa jua keadaan. Moto gua adalah,"makam untuk menentang yahudi!" yesss!

Gua : Keep it up Mail! Keep it up!


5 minit kemudian.....................................


Ismail : Lawak ke tak ni? Lu tak gelak pun?

Gua : Cilake. Lawak la. Gua tulis blog ni. Fokus ke blog lagi.

Ismail : Ok2, terus link kang.

Gua : Orite.

Ismail pun beredar ke meja makamnya. Kahkahkahkah
Lapor campur jari ketor agaknya penangan demam. Tu la orang kabo jangan main hujan.

7 comments: